устойчивое развитие цели   цель устойчивого развития   углеродный след   след углеродный   верификация валидация парниковых газов   верификация валидация CO2   верификация и валидация парниковых газов   верификация и валидация CO2   углеродный офсет   разработка отчетов устойчивого развития   разработка стратегии низкоуглеродного развития   внедрение стандартов ISO в менеджмент компании   проведение тренингов по ISO   верификация отчета о реализации углеродного офсета   валидация+плана мониторинга   верификация выбросов парниковых газов   аккредитованный орган по верификации и валидации 
SSDC - SUSTAINABLE GROWTH

Anti-corruption policy

Employees of SSDC LLP (hereinafter referred to as the Partnership) are strictly prohibited from directly or indirectly, personally or through the mediation of third parties to participate in corrupt actions. The employees of the Partnership should make reasonable efforts to minimize the risk (when implementing?) business relations with contractors: suppliers, partners and contractors who may be involved in corrupt activities.
Card image cap Card image cap

Policy in the field of quality of services and environmental management

full satisfaction of customer requirements at all stages of service provision
exclusion of conflicts of interest
improving quality and efficiency through continuous improvement of performance

Privacy policy

All validation or verification experts engaged by the Partnership for validation or verification work sign a written agreement under which they undertake to comply with the applicable general policy and procedures of the validation and verification authority.

The agreement establishes the condition of confidentiality and independence from commercial and other interests, as well as the requirement for contract validation or verification experts to inform the validation or verification authority about any existing or possible relationships with customers, the responsible party or both entities. The Partnership does not disclose information that is not publicly available about the client or the responsible party to a third party without the consent of the client or the responsible party. kz

Policy of impartiality and independence

All validation or verification experts engaged by the Partnership for validation or verification work sign a written agreement under which they undertake to comply with the applicable general policy and procedures of the validation and verification authority.

The agreement establishes the condition of confidentiality and independence from commercial and other interests, as well as the requirement for contract validation or verification experts to inform the validation or verification authority about any existing or possible relationships with customers, the responsible party or both entities. The Partnership does not disclose information that is not publicly available about the client or the responsible party to a third party without the consent of the client or the responsible party. kz

Business Ethics Compliance Policy

Competence: The Partnership undertakes to perform the work that it can competently perform and provide effective services to the client.
Agreement on services provided and payment: Before starting work, the Partnership must officially (in writing) agree with the client on the scope and nature of the services provided and the basis of payment.
Contract agreement: The partnership may enter into a contract only with the prior consent of the client.
Conflict of interest: It is PROHIBITED to provide consulting services on greenhouse gas inventory issues to companies for which services are provided to verify the report of the same period.
Confidentiality: The partnership must use the client's information on the condition of strict confidentiality, without disclosing the secrets of the organization that became known to him during the execution of the work.
Communication: The Partnership must regularly inform the client about the progress of the work, as well as ensure effective internal communication between employees and subcontractors.
Respect: The employees of the Partnership must act respectfully towards all parties involved.
 

Процедура управления жалобами и апелляциями

Жалобы и отзывы, выражающие недовольство проводимыми работами Органа по ВВ могут поступать различными способами, например:
1. Прямым путем: непосредственно от Клиента об услугах ОРГАНА ПО ВВ
2. Косвенным путем: от потребителей (пользователей) услуг Клиентов ОРГАНА ПО ВВ, от работников Клиентов ОРГАНА ПО ВВ, от органа по аккредитации, уполномоченного органа и т.п.
3. Внутренним путем: от штатных сотрудников, сотрудников, привлекаемых на контрактной основе ОРГАНА ПО ВВ.

Апелляции идентифицируются и рассматриваются в соответствии с настоящей процедурой, которая предусматривает следующее:
1. Регистрация апелляции
2.Предоставление внутренней процедуры SSDC-PR-09 заявителю для ознакомления с процессом рассмотрения апелляции
3. Издание внутреннего Приказа о создании комиссии по рассмотрению апелляции из числа сотрудников или независимых лиц, не принимавших участие в ВВ по заявленной апелляции, а также выпуске Заключения по ВВ
4. Уведомление Заявителя о получении апелляции, сроках рассмотрения апелляции, составе комиссии по рассмотрению апелляции
5. Расследование, соответствующее риску, размеру и характеру жалобы и/или апелляции
6. Определение основной причины появления апелляции
7. Эффективное корректирующее действие или коррекция
8. Оценка удовлетворенности клиентов
9. Возможное изменение системы СМ, включая обновление процедур, для предотвращения подобных проблем, возникающих в будущем
10. Выпуск Отчета о проведенном процессе рассмотрения апелляции с Заключением по апелляции